Do you remember we were sitting there by the water, and everytime I look at you it's like the first time..

Hallådär!

Sitter med ett kilo snor i näsan och en hals som är tre gånger större än vanligt. Eller hur ska man alltid bli sjuk när man absolut inte har tid?
I alla fall så har jag haft en bra helg ändå, och förra helgen måste jag också berätta om! Vi börjar med den!

I Schweiz finns det är tradition som heter St. Nicolas. St. Nicolas är alltså en man, som ser ungefär likadan ut som tomten, fast men en vit, stor dräkt istället för röd. Han går en tur i staden, med några svarta varelser bakom sig som bär ris. Om barnen inte varit snälla hotar de alltså med sina piskor.. hur  man nu säger. Men har man däremot varit snäll får man nötter och choklad, och några typiska julkakor som kallas "Biscôme". Sedan går St. Nicolas upp på en mellanvåning i katedralen där han har ett tal inför.. jag tror det var omkring 30'000 människor som var ute och lyssnade! Det var otroligt många där, och man trängdes hit och dit mellan alla människor. Men det är i alla fall en trevlig tradition eftersom alla är där! Sen fanns där också en mysig julmarknad med massa grejer! Jag var alltså där med min organisation, och efterråt gick vi in i värmen på en restaurang och åt ostfondue! Damn it, vad gott det är!!


Tyvärr kunde jag inte få så många bra bilder, men här står han i alla fall uppe i katedralen och predikar - både på franska och på tyska!


Jag och Eline blev väldigt glada när Randon kom, en utbytesstudent som är här för att lära sig tyska.


Sandrine, Gabbi och Marilena!


Meredith, Kenneth och Eline.. btw, jag älskar Kenneth's min!

Vi fortsätter... hmm. Fixade med paket igår, gick upp tidigt lördag för att skicka iväg allt. Det blev inte en billig historia, men det var det värt ^^  Sen så på kvällen så var jag med några tjejer från klassen! Det känns väldigt kul, eftersom de här tjejerna är väldigt tajta, och äntligen så har jag blivit medbjuden på deras tjejkvällar! Så mysigt och härligt! Vi lagade mat, åt crêpes och fruktsallad, dansade och bara pratade! Verkligen en lyckad kväll!





Och sen idag så bakade jag ett pepparkakshus med min kontaktperson! När vi var på IKEA sist köpte hon ett färdigt set med alla väggar och sånt, så idag limmade vi ihop allting! Jag lyckades krascha den ena väggen det första jag gjorde, men annars gick det väldigt bra! Mums!


Voilà... le pepparkakshus.. är det inte fint?

Nu ska jag sluta skriva och sova istället!
Bisous et bonne nuit! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0