16 November 2010






Hallå Sverige!

Sitter och lyssnar på Sunrise Avenue och har precis avslutat dagens pluggande till kemiprovet i morron! Och vet ni vad? För första gången känns det som att jag förstår! Och jag som aldrig någonsin varit intresserad av kemi.. nånting har bara hänt sen jag kom hit, har börjat tycka det är hur intressant som helst! Jag kanske håller på att ändras.. ohhhh... Nej men laborationer är typ veckans favorit! Idag skulle vi kolla hur vårat blod ser ut, röda och vita blodkroppar osv.. Så stack ett litet hål i fingret för att sedan fixa med olika vätskor coh sedan kolla på det med mikroskop! Hur coolt som helst. Men förstår inte.. en tjej i klassen var nära att svimma när vi gjorde det! Känslig eller vad? :S

Kan också meddela att jag har sån j*kla träningsvärk! Känns som att varenda liten muskel värker i kroppen. Startade min "jag-ska-hålla-mig-i-form-hela-året"-dröm igår på gymmet. Första träningen blev inställd, så fick köra lite med maskiner, innan jag gick på den andra... styrketräning. Det märktes tydligt att jag missat tre månaders träning, orkade inte lyfta ett finger när jag kom hem!! Och i morron kör jag på igen. Men fortsätter det så här så kommer jag bli riktigt fit! Haha! Nu kör vi!

Fatta att det gått tre månader nu sen jag lämnade Sverige! Det är ju nästan jul! Jag kan fortfarande inte bestämma mig om tiden går för fort eller för långsamt! På ett sätt vill man ju träffa alla hemma, samtidigt som jag verkligen börjar bli nöjd med livet här, och vill verkligen stanna här så länge som möjligt! Hur hårt och tufft det än kan vara så känner jag att det är sååå värt det! Pratade med Meredith, en utbytesstudent från USA, och både hon och jag konstaterade att det redan känns tråkigt att man kommer lämna allt! Men shit, så kan man väl inte tänka?! Haha :)

Nej, nu ska jag bänka mig framför Sex and the city, och sedan krypa till sängs så jag inte försover mig i morron, (som jag gjort de flesta mornar sen lovet).

Stor kram! ♥


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Kemi är kul och bra att kunna...

Träna inte för hårt i början

Du måste komma hem

Hoppa över Sexet och dem skiten

Gå upp lite tidigare. Kom inte för sent..

Tycker om dig. Puss från Pappa

2010-11-17 @ 22:13:50
URL: http://shiningeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0