Fortsättning!

ASså vad är det för fel?? har försökt ladda upp bilder i flera dagar nu, och när man väl lyckats så har det antingen slutat funka igen eller så publiceras inte inlägget och så sparas inte texten. Så nu tänker jag sätta mig här och försöka skriva ner för SISTA gången!

I alla fall, här kommer bilderna från vandringen i Bulle!


Jag ser även de här bergen från där jag bor, men tar ungefär en timma med bil att åka dit!


Påväg uppåt, och tror min värdpappa pekar ända upp mot toppen dit vi skulle.




Det är riktigt mysigt med alla berg och all natur! Njuter verkligen varje dag av hur fint jag bor!

I alla fall, på vägen tillbaka åkte vi förbi den lilla lilla byn Gruyère, där osten med samma namn kommer ifrån. Byn låg som på en liten kulle, och var väldigt mysig! Vi gick upp till slottet också, men inte in i det.


Slottet, nerifrån..


Inne i staden...


Tyckte tröjan stämde lite haha

Något annat vi gjorde var något som kallades "Planetvandring". En liten trevlig runda som innebar att man utgick från en sol. Sedan gick vi en runda, i planeternas ordning. Planeterna var också gjorda så pass att de var i samma storlek, om man jämför med solen. Svårt att förklara... samtidigt som avståndet mellan planeterna också var gjort som hur det är i solsystemet. Någon som förstod?


Utgångspunkten...



Både jag och brorsan testade båda att balansera över ett träd..


Fin utsikt :)

Och vill ni veta vart jag var två gånger på samma vecka? IKEA!!! Haha var annars? Åkte dit ena dagen med min kontaktperson, och sen var vi så nära när vi gick "planetvandringen", så åkte dit med familjen också! Och båda gångerna kom jag ut därifrån med famnen full av svenskt godis! Plus lite sill och hjortronsylt, men tror knappt det syntes. Undrar egentligen vad hon i kassan tänkte när jag kom med mina lass? Men vad sjutton, jag ska ju klara mig till nästa gång jag kommer dit! Och ibland måste man väl få gotta sig lite extra.. hehe.


Mmmmm..... marabou... xD

Vad händer annars då här? Lovet är slut, är riktigt segt att släpa sig upp på mornarna nu! Det är rått och kallt ute och vill bara krypa ner under täcket igen när klockan ringer. Har haft problem med en lärare som inte fattar nånting om varför jag har problem att förstå saker i skolan nu.. men vad jävlar ska vi ta tag i det. Lite förståelse kan man väl ha?
Sitter nu och tycker lite synd om mig själv eftersom jag ramlade i bergen när vi vandrade på lovet, och min fot har bara blivit värre och värre för varje dag. Så nu går jag runt med stöd skenor om foten.. Känns bättre, men går som en robot. Charmigt. Får hoppas att det blir bra snart så jag kan träna! Yay!

Allt jag kan säga är i alla fall att jag fortsätter att ha det bra här, börjar känna folk lite överallt nu så ser nästan alltid någon jag känner ute på stan. Rätt kul! Men också lite creepy när folk som man inte känner får tag på ens facebook och bah: "Heeeeeej, är det du som är svensken?" jag: "Öhh.. ja, jo... eller va?" Ja, lite mysko, men kul samtidigt.

Hoppas allt är bra, nu blev det i alla fall ett långt inlägg!!
Bisous! ♥

Kommentarer
Postat av: mamma

Oh, vad det ser härligt ut! Vilka fina bilder! Han ser snäll ut gästpappan.Kram mamma

2010-11-15 @ 20:53:40
URL: http://shiningeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0