You couldn't have loved me better

Hallåhallå!

Okej, nu är det nästan lite skamligt om hur lite jag uppdaterat här... Så nu ska jag äntligen sätta mig ned och försöka skriva om vad som hänt de senaste två veckorna!!
Men okej, vad har hänt då? Måste leta i minnet.... Faktiskt har det inte hänt så mycket som man kan tro! Nu börjar det mest komma in i normal takt, eller vad man ska säga! Man vaknar på morronen, går till skolan, träffar massa folk, åker hem, kissar, bajsar... sover igen. Det är inte sååå händelsefullt för tillfället i skolan och så! Ibland kommer det fram folk som ska vara coola och ba: "Azzzååå tjjennnaa, azzåå du är typ zvensken va?? azzåå vi skulle pazzaaa fett braa ihoopp" och så.
Det är fortfarande klurigt med språket. Ibland har man dagar när det funkar hur bra som helst, andra dagar är det som att läraren förvandlas till en alien framme vid svarta tavlan, och pratar ett språk som inte ens existerar! Men det början funka bättre att prata, och kan nu förstå det mesta när man pratar med några få itaget. Att prata i grupp är fortfarande nästan en plåga, eftersom man försöker hitta ett tillfälle att säga nåt, men hittar inga ord. Man kan känna sig så otroligt dum när man bara står och gapar och bara frågar: "Vem är det?" "vad är det?" "Vad pratar ni om??" "hehehehe vaddååå?? O:)" Men som utbytesstudent har man rätt till att vara korkad, right??!!
Men ibland går det framåt. Lyckades byta tillbaka ett par strumpbyxor som gick sönder efter en dag, även om jag inte hade kvitto. Folk sa att då var det nog omöjligt, men fan heller! Jag gick dit och var envis och trackade ner på dem hur dåligt det var, och fick ett presentkort istället för samma summa pengar! moahaha i got the power!

Förra lördagen var det i alla fall en träff med alla utbytesstudenter! Vi åkte till ett ställe som heter Vevey. Ligger alldeles vid Lac de lémon (gevève-sjön). Vädret var inte det bästa, men det var däremot personerna!! Hade haft en skitvecka, men sen blev det på fredagen en myskväll med Gabbi hemma hos mig, med choklad, film och massa prat! Så åkte vi tillsammans sen på morronen!
Först besökte vi ett muséum om mat! Inte det mest intressantaste på jorden men.. det var kul ändå! Sedan picknick, och så åkte vi upp med en "funiculaire", en blanding av en hiss, lift och ett tåg som åker på en räls uppför berget. Så vi hamnade på en servering där, tog en vam choklad och tog massa bilder!


Fick för mig att fiska lite sjögräs...


Mitt blivande jobb...


Såg på en kort 3D-film på muséet! Gabbi, två tyskar, jag och en tjej från Finland!


Hela gänget samlat! Åhh vad jag gillar dom!

Är riktigt glad, för i morron ska jag få träffa hela gänget igen! Och då ska vi iväg en vecka upp i bergen! Vet inte riktigt vad vi ska göra än, men är övertygad om att det kommer bli roligt!

Men jag är så himla arg och lessen nu! I torsdags kom jag tillbaka från gymnastiken, och upptäcker att mitt skåp är öppet! I trasigt men någon hade lyckats få upp det i alla fall, och tagit pengar ur min plånbok och min kamera. usch vad arg jag blir på sånt! Hur kan man vara en sån jävla fucking idiot som går och roar sig med att bryta upp andras skåp? uhr jävla hänsynslös får man vara egentligen? Nej. Får jag redo på vem det är slår jag ner personen, det är ett som är säkert! Men men, vad gör man?

Jag är himla stolt över mig själv nu, ett steg som jag nu tagit. Jag har skaffat en helt ny facebook, bara för alla mina kompisar här! För att höra mindre från Sverige! Trodde inte att jag själv skulle göra det, men nu har jag fattat att det är bättre! Så, tyvärr Sverige, grattis schweiz ;)

Men nu ska jag nog krypa till sängs så att jag är pigg i morron!
Hoppas allting är bra hemma, och att inte Sverigedemokraterna i riksdagen förstör helt nu!

Pusspuss!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Hej! Jättetråkigt att höra att du blivit av med både pengar och kamera. Vi får höras om det... Bra beslut med Facebook tycker jag!!! Vännerna i Sverige finns kvar som du vet. Så det är bra att du lägger mer krut på de nya vännerna. Det här året kommer att gå väldigt fort som du säkert redan märkt. Kram från mamma

2010-10-04 @ 17:12:17
URL: http://shiningeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0