Big girls don't cry

Hej där hemma!

Tisdag kväll och jag sitter hemma, helt slut efter en dag då jag inte varit på mitt bästa humör. Men nu känns det som att det mesta är på plats ändå. Vaknade väl på helt fel sida, märkte att det regnade istället för att vara soligt och över 20 grader som de senaste veckorna. Plus att folk som ändrar planer i sista sekunden kan göra mig galen. Förut var ju jag också sån, men jag tror jag ändrat det ganska mycket det här året, inser hur jobbigt det är när andra gör det haha..
Men men. Bara tre dagar till och sen är det lov. Åhhhh två härliga veckor. Ser fram emot det hur mycket som helst! Första veckan är i stort sett fullplanerad, så det känns skönt!
Om allt nu är i ordning, med hotel bokat, intyg från YFU och allt som behövs så sticker jag och Benjamin iväg på en tur tillsammans i en annan del av Schweiz, i syd-östra delen, Les Grisons. Vi har bokat 4-stjärnigt hotel med spa och allting där vi ska spendera två nätter. Sedan bär det vidare till en stad där i närheten. Blir en natt där också innan vi åker vidare med ett sorts turist-tåg som kommer ta oss genom Schweiz, ner till paradiset Lugano, och sedan vidare hem till Fribourg. Helt sjukt vad jag längtar, vill bara att det ska bli tisdag så vi kan sticka iväg direkt!


Utsikt över Fribourg, där jag går i skola, från en helg två veckor sen!

Sen när lovet är slut återstår det bara två månader tills jag kommer hem! Faktiskt känns det skönt att det inte är så överdrivet långt kvar ändå, det känns liksom som att jag börjar bli "klar" om ni förstår. Ska bara få ännu bättre franska :D

Ikväll ska jag bara ta det lungt, pyssla om mig själv, sova, kanske vore en bra idé om man heter Pauline Österlund... Så slipper jag få såna där dagar när det känns som att man ska börja gråta för minsta lilla grej hehe. Joo låter som en bra idée faktiskt. Kanske se film också? Måla naglarna? Jaja, onödig information haha.
Ska i alla fall göra nåt av det nu, så säger godnatt nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0