Quel plaisir de tourner la page... laisse moi tranquille..

Hallå där hemma!

Ytterligare två veckor då det varit segt med uppdatering, men nu är jag här igen. Har ju lov nu till och med. Förra veckan kan jag inte beskriva med ett annat ord än perfekt. De första lovdagarna spenderade jag med olika folk. Var i Lausanne två gånger, en gång med folk från YFU och en gång med Benjamin. Badade i varma bad med Gabbi osv. Var också och kollade på basket-match med Gabbi och Benjamin.   Sen onsdag till söndag måste ha varit de bästa dagarna som hänt mig på väääligt länge! Det som jag hade väntat på så himla länge. Min och Benjamins lilla miniresa till les Grisons. Vi hade ju hittat ett erbjudande på ett fyrstjärningt (nästan femstjärnigt) hotel, men spa och hela rubbet. Spa:t var helt otroligt fint! Varmt bad utomhus där vi spenderade ett antal timmar, och sen ett väldigt välordnat system med hammam. Det var som ett stort rum i mitten, med en varm, stor sten där man kunde ligga och relaxa. Sedan fanns det olika små rum, först en tyyp av hammam men med en lagom varm temperatur. Sedan ett rum där man kunde gnida in sig i mjukgörande oljor. Sedan kom man in i ett rum som täcktes av ett mysigt, varmt bad vilket enbart var enbart upplyst av några få undervattenslampor! Sist var det en hammam där det säkert minst var 50 grader. I det här erbjudandet hade vi också en skönhetsgrej gratis... rassoul. Det innbär att man blir instängd i ett rum, får ett fat med lera att gnida in sig med. Det blir varmare och varmare i rummet, lampor skiftar i färger, för att det sedan avslutas med ett regnskogsregn. Haha, det var riktigt roligt. Jag tror vi har upplevt allt man kan uppleva nu xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0