Bildbomb!

Hallå! Tycker det är dags för lite uppdatering vad jag faktiskt haft för mig nu på senaste tiden! Nu har jag ju haft lov i en vecka, och är väldigt nöjd med att jag lyckats göra så mycket under bara en vecka! Har försökt att hålla mig borta hemifrån och istället hitta på roliga grejer, som att besöka städer och sen festa på karneval!

Lovet vi har nu kan liknas med sportlov i Sverige, men här är det lov för karnevalen! Jag hängde med Benjamin och hans kompisar på karneval i deras lilla "stad". Vi var utklädda på kvällen. Jag och Benjamin hade fått det fantastiska idéen att byta nationaliteter - alltså att han blev svensk och jag schweizare (säger man så?)! Så jag klädde ut mig till en typisk schweizisk sagofigur Heidi, en tjej som bor uppe i bergen typ...



Som ni ser så överdrev de inte lite med alla kostymer och rekvisita.. Sedan spelades det google-musik. Alltså en speciell sorts musik under karnevalen. Flera olika instrument, och det är svårt att urskilja melodin eftersom det endast är några få som faktiskt spelar rätt!

Det överdrevs inte heller lite med all konfetti som kastades i luften.... och landade på marken. man såg knappt asfalten längre!


Heidi och en svensk... viking? hahaha

Var ska jag fortsätta.... hmm. Var i Thun med en japansk utbytesstudent! Vi hade egentligen tänkt att åka till Bern, men när vi var där kände vi att vi redan sett det flera gånger. Så såg vi att ett tåg till Thun gick om två minuter, så vi sprang och hoppade på det istället! Gick till en turistbyrå och fick en karta med en liten promenad för att se den lilla staden! Kul var det!


Slottet i Thun ser lite sagolikt ut tycker jag!

Söta Ayane!

I tisdags åkte jag och Benjamin till Lausanne för att turista lite! Gick också runt i staden, bland shopping och andra grejer, för att sedan hamna med lite godsaker att äta nere vid sjön! Mysigt!





Även om vädret var underbart så var det lite molnigt i horisonten. I vanliga fall är Lac Léman (genève-sjön) omringad av berg! vackert!

Igår var jag på en snabbvisit i Zürich med Ayane! Nu har jag snart sett alla stora städer som finns i Schweiz! Känns så bra att jag kunnat utnyttja det här året på det också, att faktiskt upptäcka landet och ha en sån frihet att kunna göra det också! 

 
Det finns inte ENORMT mycket att göra i Zürich. Eller joo.. det finns det kanske, men på tre timmat hinner man ändå inte så mycket. Det tar trots allt två timmar för mig att åka dit! Som tur är så älskar jag att åka tåg! Men Zürich är också mest känt för sitt nattliv. Det var lite roligt, för vi kom in i ett lustigt kvarter där varannat ställe var en klädbutik, varannat sex-shop eller stripp-klubb. Vi skrattade ganska mycket åt det..

Nej, nog med bilder! Tror ni fått nog att läsa, det här inlägget blev nog tre mil långt. Om några dagar börjar skolan igen, så ska ta vara på sista helgen!

Eller nej... en till retsam bild bara för att jag vill visa att vi har VÅR här!


Kolla vad enormt många krokusar som slagit ut på ett ställe i Zürich, och de har även börjat slå ut i vår trädgård! kan avslöja att temperaturen ligger runt.. 10 grader eller mer!

Puss på er där hemma! ♥

Kommentarer
Postat av: Felicia

å vad fint allt ser ut :) här är det slask och runt noll fortfarande, men jag hoppas det blir varmare snart ;) du verkar (som vanligt) ha det helt underbart! pussar

2011-03-14 @ 00:12:58
Postat av: Lisa

Supersöta bilder ^^ Taggad på att träffa dig igen snart sötnöt!! <3

2011-05-07 @ 15:32:39
URL: http://lisaangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0