Count on me

Hello!

Äntligen fredag! Som jag har längtat! Har haft en trött vecka. Torsdagar är alltid långa, kommer hem vid nio på kvällen efter två timmars konditions/dansträning. Så jääääkla jobbigt, svettas som en gris! Men det är faktiskt den bästa dagen i veckan när det gäller träning i alla fall! I alla fall så är man död hela kvällen, och dagen efter också.
 Så nu sitter jag finally i min goa pyjamas med rutor, lyssnar på Bruno Mars och planerar lite för framtiden. Känner att den verkligen börjar krypa in på en! Sitter och checkar helger i kalender. Jag skrev till och med en smiley när skolan börjar! Även om jag vet att om ett är kommer jag sitta här och klaga över att skolan dödar en, så känner jag mig motiverad att börja! Efter ett års pause så här, är jag sugen på att lära mig saker! Har glömmer jag så lätt det jag lär mig, just för att det är franska ord. Det fastnar liksom inte lika lätt som annars. Men men. Peppar peppar ta i trä...  Just nu planerar jag för höstens helger, och lite för lov också. Flygresor är det som står på schemat - till Schweiz! Jag SKA tillbaka, även om det är för en liten helg! Och bokar man redan nu lär det bli billigare. Hihi! Det ger mig i alla fall något typ av... hopp?


Gammal bild från första lägret med YFU. Jag och Gabbi visar att vi är svenskar... hum...

I alla fall. I morgon ska jag till Genève med Gabriella! Får se vad som händer... turista eller shopping verkar det i alla fall stå på schemat! Hoppas det är fint väder! I veckan har det varit.... jaa nästan svensk sommar! I solen är jag säker på att det är 20 grader! Annars minst 15 grader. Folk går i t-shirts och själv tycker jag det är riktigt varmt! Så härligt! Just nu leker livet lite sådär härligt. Sen på kvällen ska vi se på bio, "Black Swan". Har hört från alla som sett den att den är grym! 
Nu har jag i över en månad räknat ned dagarna till måndag... MIN PAPPA KOMMER! Känns så konstigt och roligt och härligt på samma gång. Kan inte fatta att det är över sju månader sen jag såg honom i verkligeheten, och inte på en plattskärm på skype. Ahhhhh!

Så... vad nu? Ska fortsätta se en film jag börjat kolla på... på franska! Jag ska vara duktig och sluta gnälla över att man ser att det är dubbat. För att förstå är det ju inga problem nu, blev själv förvånad över hur otroligt lätt det var! Stolt över mig själv att franskan börjar hamna så pass på plats nu. Tänkte på det i helgen då jag var med Gabbi. Pratade såklart på svenska, och efter ett tag blev jag så himla trött i munnen! Yes, till och med min MUN börjar ställa in sig på franskan! Bra eller bara ironiskt?


En bild på mig och min värdsyster Noëmi, i typ den första veckan jag var här i Schweiz. Det är galet vad det känns avlägset nu. Ett halvår, och jag sitter här. Då kändes det som att jag inte hade någonting. Nu har jag så mycket. Jag har ett liv.

Nej, nu vill jag bara gosa ned mig i sängen. Säger godnatt till er, hörs om ett tag igen!
Pöss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0