Je suis en Suisse...

Salut..!

Okej, nu har jag varit här i Schweiz i över ett dygn! Gaah!
Flygresan gick riktigt bra igår faktiskt.. Inga problem, förutom när jag kom fram till flygplatsen och skulle hämta allt mitt bagage. Och jag hade ju MYCKET bagage! En gigantisk väska, sen skidor, handbagage och ytterligare ett handbagage. Vad kan allt ha vägt tillsammans... hmm... typ 40 kilo kanske?
Så har jag hämtat allting, och behöver en sån där vagn att lägga allt på. Men då kostar det 2 cent, alltså mynt. Och hade jag det? Svar: nej. Försökte tigga från massa folk men ingen hade att låna mig. Bad en som jobbade där om hjälp och han skulle lyfta upp allt på sin vagn, men sen glömde han bort mig. Så började släpa allting mot utgången tills jag fick en liten blå av en anna som jobbade där så jag kunde få en vagn.
YFU och familjen mötte mig direkt när jag kom, och blev riktigt chockad när dom började babbla på franska direkt! Där kommer jag och har knappt hunnit lugna ner mig för allt med bagaget och så PANG le francais. Så fick inte ur mig så mkt mer än "öhh.. öhh.. oui... ehh... hehheh..." Men dom förstod säkert... :P

Jag trodde att jag skulle bo mitt bland bergen, men faktsikt är det rätt platt här! Massa åkrar överallt och helt..... på landet. Det har regnat här ända sedan jag kom, men idag sprack det upp en stund stund på eftermiddan på ena sidan, och då kunde jag se bergen långt borta! Och tydlgen kan man til och med se Mont Blanc härifrån! Hihihi!
Familjen är väldigt mysig, väldigt naturlig, om vi säger så. De är väldigt välkomnande mot mig. Rummet var egentligen ena syrrans, men hon har flyttat ner i källaren bara för att jag ska få ett rum här, och det hade dom nästan gjort som ett hotellrum! Blommor,  fina grejer till badrummet och så.
De har också husdjur! En katt, två sköldpaddor och två kaniner. Och sedan har grannarna små getter som jag inte kan låta bli att kela lite med. De är så söta (a)

Och nu då.... franskan... Det har funkat någorlunda bra ... men ibland så blir det ju lite fel. Igår när jag pratade med ena systern och skulle fråga om hon var femton år stirrade hon bara chockat på mig.. Visades sig att jag frågat om hon var FEM år och inte femton.... Och idag när vi skulle gå och mata djuren lyckades jag fråga om vi skulle gå och äta upp djuren. Bra jobbat Pauline! Kör på! haha.
Sen idag kände jag mig verkligen som en stadsbo på landet. Helt plötsligt känner jag hur det liksom kryper inne i mitt öra, och låter som en insekt. INNE I MITT ÖRA!! Wtf.... hur lyckas jag?! Och sen då.... hur säger man det på franska? "Hej, jag har ett kryp i örat, kan du se det?" Försökte få ut det men sen slutade det kännas så konstigt efter en stund, så nu vet jag inte om jag har en död insekt i örat eller inte.
Undrar vad dom fått för intryck av mig egentligen och vad dom säger när jag inte är i närheten haha.....

Har i alla fall fått se lite här. Skulle igår på "fest" här, med syrran och brorsan. Fest här innebar att gå runt i gamla stan i en by och heja på massa folk. Fick i alla fall se en lång lång mur som vi gick in i. Det var riktigt fint faktiskt!

Imorron ska vi iväg och fixa med mitt tågkort och lite saker.. får hoppas på lite bättre väder så jag kan knäppa några fina kort!
Får se hur ofta jag kommer kunna skriva här. Har ju tillgång till internet hela tiden fram till 11 på kvällen, men det är ju mkt annat att göra om dagarna. Men ska försöka skriva långa texter i alla fall en gång i veckan!

Hoppas allt är bra där hemma!

Bisous (puss) ♥


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, låter helt underbart! Hoppas du får ett fortsatt bra år! :)

2010-08-16 @ 13:25:16
Postat av: Emelie

NUUUUU ser jag xDD låter som insekterna gillar dig iallafall O_o hahahaha

ily<3

2010-08-16 @ 21:02:10
URL: http://sweetsinger.blogg.se/
Postat av: Lisa

aaaah sötnöt saknar dej så redan <3 verkar ju asmysigt dock, hoppas det går fortsatt bra =) Och oroa dej inte för språket ;) det kommer <3

puuuuuuuuuuuussssar

2010-08-18 @ 09:40:11
URL: http://lisaangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0