Do you remember butterflies...

Hallåhallå!

Nu börjar jag faktiskt känna mig mycket mer bekväm än jag gjorde i början. Har ju inte varit här länge alls såklart, men det känns bättre än jag trodde att det skulle göra redan de första dagarna.
Såklart är det väldigt känslosamt fortfarande, särskilt på kvällarna när man inte har någonting att göra. Då kommer alla tankar krypande. Så precis som alla säger så är det bra att hålla sig sysselsatt.

Familjen känns väldigt bra! Och nåt som känns ännu bättre är att den är så otroligt lik familjen hemma! Mamman här och mamma påminner så om varandra. Ingen besprutning.. inga light-produkter.. osv osv... Jag har ju bara träffat den ena systern än, eftersom storasysten är i Turkiet med sin pojkvän. Men jag och Noëmi har i stort sett bara gemensamma intressen. Förutom att hon är vegetarian. Det är den enda skillnaden vi har kommit på. Det är så kul för så fort jag säger att jag gillar någonting får man ett "moi aussi" till svar. Roligt.
Brorsan börjar man skratta bara av att se på honom. Han är väldigt rolig och har glimten i ögat, så det är alltid nånting roligt han har att säga. Igår berättade han att vi människor sväljer spindlar flera gånger per år för att vi sover och spindlarna klättran in i munnen. Fyfan, vad nära att ta på mig ett munnskydd när jag skulle lägga mig..... Han är rolig han.
MEn i övrigt så  är de väldigt välkomnande i familjen och mån om att jag ska trivas och inte känna mig obekväm.
Något som är roligt är att jag känner mig mycket mer bekväm och självsäker med franskan nu! De första dagarna var man så osäker, särskilt efter en hel sommar. Men nu är jag liksom tvungen att prata det hela tiden och då bildas meningarna lättare... det är kul. har lärt mig ett ord på tyska också! Vet inte hur det stavas, men typ: chochicheeschli...  avancerat xD Det betyder i alla fall köksskåp.

Men i alla fall... det jag tänkte skriva om idag. Igår så var jag och träffade massa utbytesstudenter ssom skulle bo i fribourg och gå i skolan här! Det var riktigt roligt, och roliga ledare också. Vi gick på en tipspromenad mellan de olika gymnasien här och sedan gick vi upp i en katedral. Där uppifrån kunde vi se exakt hela Fribourg. Det var så fint!

Innuti katedralen...


Utsikt över ena delen av Fribourg


Jag och några trevliga tjejer från USA och Belgien.


Och från ett annat håll....

Nu har ni i alla fall fått en liten bild av hur det ser ut! Idag hoppas jag på att åka in till Fribourg och gå i lite affärer!
Pusspuss ♥



Kommentarer
Postat av: Gamla Pappsen

Hej Vad härligt att du har det bra. Det är jobbigt att gå här hemma och undra.. Vi har det också bra. Viss tröst har vi genom att vi har en "ny" tjej hemma.. Pappa

2010-08-18 @ 15:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0