This time was different, felt like I was just a victim...

♥Salut!♥

Nu börjar jag verkligen känna att jag blandar alla språk med alla..... I alla fall när jag mitt i allt ihop ska försöka prata engelska för att beskriva nåt som är omöjligt att beskriva på franska. Då blir det mer som "Ehh... je think that pourquoi ca.... il... no, he.. she... "  Samtidigt kan familjen ibland helt plötsligt börja prata tyska med varandra!! Och så byter dom så snabbt att jag inte hinner märka det till franska igen för att jag ska förstå.... men.. hehe, ja ni förstår? Själv börjar jag ju på ett sätt försöka tänka lite mer på saker som jag kan säga på franska, men oftast lyckas det vara så att jag sitter och grubblar på nåt jag vill säga, på hur man säger det på franska, så länge att samtalsämnet hinner bytas. Och när jag äntligen ska säga det så får jag typ inte fram nåt ord ändå. David, brorsan brukar alltid skratta åt mig när jag ska säga nåt för att det blir "UNE FOIS.... eh eh..... hehheeh... " och så försöker jag staka mig fram. Men det är säkert charmigt..

I alla fall.
Idag tittade solen fram! Och inte så mkt heller. Men det lyckades vara molnigt i horisonten så det blev inga soliga bilder. Men igår fick jag faktsikt se lite! Inte så mkt men fick i alla fall nåra bilder!


Det var i alla fall den bästa bilden jag kunde få :)

Och, en nyhet.... JAG HAR FÅTT EN VÄN!!! Woho, score.... Nej men lite kul faktiskt att någon utanför PRATAR med mig. OCh är schysst. En kille som spelar i samma handbollslag som David. Men det är bra med lite kontakter, en är väl ändå en bra början? :P

Idag har jag bara tagit det lugnt, skaffat mig lite solbränna som jag missat totalt under sommaren när jag jobbat. Så var häriligt :) I morgon verkar det bli en båttur på den stora sjön här. "Lac du Morat". Hoppas det blir bra, då kan det säkert ploppa upp lite nya bilder här!

Bonne nuit!♥


Kommentarer
Postat av: Pauline

Åh vad roligt att läsa det du skriver!

Det känns verkligen som om du har fått det bra. Kul att vi mammor är lite lika:)...puss från mamma

2010-08-19 @ 21:33:55
URL: http://shiningeye.blogg.se/
Postat av: paola

ser jätte mysigt ut!! tänker på dig! puss <3

2010-08-20 @ 15:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0