Why do you make it so complicated?

Hallå hallå!

Igår kväll var jag nervös. Och vet ni vad? I morse var jag ÄNNU nervösare! Vaknade, gick upp, tvingade i mig frukost, för jag tänkte det kunde vara bra att ha nånting i magen.... men på väg till tåget ångrade jag nästan att jag ätit nåt för det kändes ändå som att det var påväg upp igen.  Trodde seriöst att jag var sjuk, ont i magen, illamående, kallsvettig så det kändes som att det närsomhelt skulle slockna för ögonen. Inte alls sån där vanlig hjärtklappning som jag brukar få, utan helt annat. Trodde jag skulle dö, och min syster satt bara och skrattade åt mig.
I alla fall så blev det faktiskt inte alls sådär hemskt som jag föreställde mig. Vet knappt vad jag trodde skulle hända, men man vet ju aldrig.....
I alla fall så följde min storasyster med till att börja med, visade runt mig lite på skolan efersom hon själv gått där.. så fick hälsa på massa lärare och lära känna korridorerna lite och de olika byggnaderna. Men... heheheh.... bygggnaden där jag kommer ha flest lektioner ser liksom likadan ut överallt!! Idag skulle vi ta foton till något speciellt kort som jag inte fattar vad det är till.. när min grupp tagit foton lyckades jag gå förbi vårt klassrum.... Förvirrande!
I alla fall. Igår träffade jag min kontaktperson från organisationen som jag åker med. Visade sig att hon precis kommit hem från ett år i USA och hamnat i samma klass som mig! Så det var väldigt skönt idag att känna en person! Plus att jag fick träffa hennes kompisar och åt lunch med dem.
Men...... Jag trodde verkligen att min franska gick framåt. Att jag började förstå det mesta och så, förrän idag då. I skolan pratade de snabbtsnabbtsnabbtsnabbtsbasdbabeardjshflag..... osv osv....gkfdg... typ så. Jag förstod ganska så mycket ingenting! Och presonerna som jag åt lunch med var ett gäng som umgåts mycket, det märkte man... det var interna skämt och skämt och skämt och skämt. Och fattade ju att nåra skämt var om mig också.. kul att man roar folk utan att man vet vad skämtet är om! hrrm. Nej, men när jag börjar fatta mer ska dom allt få igen.... Eller så kan jag bara börja prata svenska med dem, det är också en idé!
På slutet av dagen så var allting bara en enda gröt i min skalle. Några kompisar frågade om jag skulle med dem en stund efter skolan men jag orkade seriöst inte! I morron kanske :)
Nej, men de var väldigt snälla! Pratade med en del av tjejerna i klassen och fick i alla fall intrycket av att de flesta var väldigt snälla och mysiga tjejer! Ska nog inte bli så svårt att hitta några schyssta i klassen, som jag oroade mig för innan :)

Tror jag fått med allt nu, tyvärr inga roliga bilder från dagen....


Kommentarer
Postat av: Pappa

Bra att du kommit igenom den första dagen. Ofta blir det mindre "hemskt" än man tror. Det är en bra erfarenhet att få. Kom ihåg att inte tänka för mycket på vad andra anser om dig. Du ÄR en supertjej och DU är DU. De som gillar dig är välkomna att bli kompis. Var ödmjuk men inte mesig... Häls fr Pappa

2010-08-31 @ 10:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0