Hej, salut, guten tag

Hallå hallå!

Nu var det ett tag sen igen.. förra helgen hade jag inte tid och inte i veckan heller!
I alla fall så var lägret grymt bra! Jag fick träffa så många nya människor som jag verkligen kommer ha kontakt med! Det är alltid lika bra när man får träffa andra utbytesstudenter, få prata om hur allting känns och vad man upplevt! Det var mycket prat i grupper, men också mycket roligt på gång hela tiden! Vi bakade, lekte och gjorde utflykter! En dag åkte vi till en chokladfabrik, som låg i närheten av där vi var. KÄndes som att jag växt tre storlekar när jag kom ut därifrån, efter all provsmakning av en massa sorters choklad..
En annan dag gick vi på en vandringstur längs floden, och hamnade på ett ställe med den finaste utsikten jag någonsin sett!
Det är ofta så, att jag nästan blir förvånad över hur vackert det är här, och att jag faktiskt bor här nu! Det är en mäktig känsla, och jag är så glad att jag åkte till jsut Schweiz!


Haha jag och Gabbi som visar att vi är äkta svenskar!


Bild från vandringen, när vi passerade en kohage.. det där var nog första kon som inte sprang ifrån mig haha.


Tycker ni inte att min Grittibänz är underbart vacker?

Veckan som följde var totalt bajs. Ingenting gick rätt och tisdagen spenderade jag en hel lektion gråtandes på toaletterna. Har varit helt upp och ned i hjärnan! Man märker verkligen på sig själv hur otroligt sårbar man kan vara, samtidigt som jag känner att jag bara blir starkare i mig själv. Men det är som alla säger -  det går upp och ned! NU har jag ju faktiskt varit här i två månader! Gaah!

Nu ser jag i alla fall fram emot två veckors lov och hoppas på att göra många roliga saker med familjen!
Sitter nu och laddar kvällen med en kopp te och ska snart sticka iväg. Blir utgång med lite kompisar och sedan övernattning hos en kompis!

Ha det toppen alla! Puss puss!

Kommentarer
Postat av: anti orpi korvonen

Hopp, hopp Scwhwyz!!!

Riktigt kul att få läsa............

2010-10-16 @ 20:48:29
Postat av: Pappa

Ser hur bra du har det och att Schweiz är vackert och bra. I går hade jag besök av en kille som bor i Zurich. Han anser det vara det bästa stället att bo på. Han ska stanna. Hoppas att du kommer hem... Pappa

2010-10-21 @ 12:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0