Utbytesår here I come?

Idag har varit en ganska bra dag! Mådde tillräckligt bra för att gå till skolan.
Vissa av er kanske vet att jag funderat ett tag på att åka på ett utbytesår till Frankrike? Brorsan gjorde ju det förra året och han hade det bokstavligt talat toppen, och pratar dessutom flytande franska nu, så det är klart att lillasyrran blir sugen!
  Var i alla fall på ett sånt där informationsmöte med YFU (Youth For Understanding) som Filip åkte med. JAG ÄR TAGGAD!!!! Allvarligt, när de berättade om allt blev jag så himla taggad på att åka! Det är såklart att jag skulle sakna allt här hemma OTROLIGT MYCKET, men ändå, jag tror att det kan vara en riktigt rolig upplevelse!
  Men jag började fundera ganska mycket på vart man skulle åka. Jag blir sugen på USA, för att testa High School, och det verkar så slappt och kul. Bara roliga ämnen hela tiden. Samtidigt vill jag åka till Frankrike, för att kunna prata ett tredje språk flytande... Sen blev jag lite intresserad av att åka till Thailand också... fatta att bo där ett år! Fast då är det ju mest för kulturen liksom... Finns det någon som kan ge mig råd i vart man ska åka???



Puss och kram♥

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej gumman, vad kul att du funderar på samma saker ja tänkte på för ett år sen.. ^^ Jag ville också Frankrike, för det vore så najs att kunna franska flytande. Men sen kände jag att så jobbigt som det skulle bli att vara hemifrån så länge ensam, ville jag iallafall kunna prata med folk. Tur det, tänk om det varit en fransk flygplats jag fastnat på i ett dygn istället för Phoenix.. O.o



Iallafall, jag tipsar verkligen USA. Det är som att leva i en film, allt är så himla roligt och jag har upptäckt helt nya sidor av mig själv samtidigt som jag nu pratar engelska flytande (typ) och kan rabbla alla 44 presidenter xP

Hoppas du åker hit, för USA är verkligen "the land of opportunities"! Puss <3

2009-12-02 @ 00:51:19
URL: http://lisaangel.blogg.se/
Postat av: paola

-.- jag tkr verkligen du ska åka!... Om du vill sitta med ett gäng halvunderliga människor, som inte kan engelska, som älskar sitt egna land, och om du vill gifta dig med en fransman och få små franska barn och bo i frankrike resten av ditt liv. Då tkr ja nog att de tillomed är en VÄLDIGT bra idé! men åh andra sidan kan du hänga med mig, flytta till england, träffa en riktigt snygg mcfly /robert pattinson kille som dessutom faktiskt är lite rik och leva lycklig i alla dina dar... valet är ditt ^^

2009-12-02 @ 17:31:50
URL: http://mizzdenton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0