Take no shit

  I helgen när vi satt i bastun och snackade berättade Emelie om ett klipp från Svenska Hollywoodfruar, där Anna Anka, elelr vad hon nu heter, hade suttit där och snackat skit om alla 16-åriga svenska tjejer. Att vi var tjocka, fula och allt sånt där, när hon själv påstår att hon är helt perfekt.

Alltså, jag blir så arg!
Lyssna nu, vem vill se ut som ett skelett? För det är (vad jag har hört) att hon ser ut som. Men vem vill det? Det finns ingen mening med det.
Alla har vi olika kroppsbyggnader. Vissa kanske har en typ av kropp så att den personen är väldigt smal, en annan lite kraftigare, och så kommer livet alltid att se ut!
Sen finns det dom som försöker svälta sig själva, för att dom tycker att dom är tjocka! Jag tycker att det är så fel! Kroppen behöver mat, annars mår varken den eller vi psykist bra. 
  Det är bara att acceptera att alla ser olika ut. Däremot, om man vill bli smalare så kan man träna. Det är någonting som kroppen mår bra av, och vi själva mår bra av det.
  Men vad jag vill säga är att allting idag är så fokuserat på att vara smala. Man ser på alla modeller på catwalken som är supersmala och som säkert många vill vara som.
  Men allvarligt, det finns modeller som dör, för att de svälter ihjäl sig själva. Så ska det väl itne behöva vara?

  Så stå på er alla, och stå för er själva och hur ni ser ut. Bry er inte om vad media säger, utan vad ni själva tycker. Det är så värt det!

Hoppas det gav någonting!
PUSS♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0