And I wonder if I ever cross your mind... I just need you now

Hej där hemma!

Nu var det några dagar sedan jag skrev känns det som. Det är precis som när man är på semester, att man tappar koll på dagarna liksom. Vilken dag man gjorde det eller det eller det... osv... I alla fall. Vad jag har gjort...
En dag var jag med lillasystern och mamman i den dåvarandra huvudstaden under romartiden som heter Avanche. Nån som känner till? Nej, inte jag heller. Men nu vet jag! Besökte i alla fall ett mini-colusseum, alltså en liten arena. Tydligen används den idag som en arena för konserter, operor och musikaler om somrarna. Synd att jag hunnit missa de nu, annars hade det varit en kul grej att göra!


Arenan, där romarna torterade sina fångar genom att låta dem kriga med lejon och andra djur... aj.


Moi :)


Blev lite förvånad. Jag är van vid att det är stängslen överallt på såna här ställen, så att man nästan inte får röra någonting.. Tur för mig att det inte var det, för jag lekte krigare....

Idag så var jag och storasystern i huvudstaden Bern! Det var roligt. Var där någa timmar och kollade på saker. Fanns inte så jättemycket att se, men vi tittade i alla fall på det stället där alla politiker och kända människor sitter. Bakom var det världens utsikt med bergen i bakgrunden som var riktigt fint! Kunde inte riktigt fånga det på bild, men så gott jag kunde i alla fall! Sedan gick vi på en marknad och hamnade sedan på Starbucks. FINALLY, det som alla pratar om, fick jag pröva på en frappucino där. Och herregud... jag kommer pendla fram och tillbaka från Cressier och Bern bara för att få gå på Starbucks... Himmelskt.
När vi skulle åka hem skulle jag bara gå på toaletten på tågstationen. Jag betalade 2 SFr och gick in... hörde Vanessa ropa mitt namn, men då var det redan för sent. Sedan kommer jag ut från toaletten och möts av henne som håller på att kissa på sig av skratt. Visade sig att jag lyckats gå in på herrtoaletten utan att ha märkt på.... Slutade aldrig skratta.


I Schweiz rider vi på röda kor..... eller, ja... jag gör!


Där politikerna sitter.....


Solen gör att det är svårt att se bergen i bakgrunden, men det var en otrolig utsikt här!!


The "big" Ben. nej, den var inte alls stor. Men fin ^^


Och... finally... beställde jag in två frappucino till mig... Nej, skoja. En var faktiskt till Vanessa också!

Imorron ska jag äntligen få träffa Gabbi, som också är svensk utbytesstudent här, och inte bor så långt ifrån mig. Ska sova över hos henne. Ska bli riktigt kul! Kul med lite äventur och få träffa någon hehe.... Men börjar förstå lite varför familjen är så försiktiga med att släppa iväg mig, de beskriver ju typ Schweizarna som vålstäktsmän med huggtänder... Men lite sant är det faktiskt! Jag och min syster kan knappt gå på en gata utan att grabbar från 12 år och uppåt till typ 90 glor. PLus att de börjar prata helt random med en på tåget.. Hmm. Inte direkt som i Sverige!

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: Pauline

Hej Pauline!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Du verkar ha det jätte bra!! Jag har det okså bra. Vilka roliga bilder du läger upp. Första dagen som Leo var här så fick jag,pappa och Leo åka vattenskoter med grannarna!!Jag fick hoppa!!!!:) Många blöta pussar från Jakob!!!!!!!!!:p

2010-08-28 @ 12:16:38
URL: http://shiningeye.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du är lika snygg som vanligt ser jag. Langa upp bilder på där du bor!! JAG BLIR SÅ NYFIKEN!! :D

2010-08-28 @ 22:48:58
URL: http://sweetsinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0