Skrivdags!

Yes, nu tycker jag det är dags att skriva! Bloggen hamnar alltid åt sidan. Har blivit lite ändrat schema nu de senaste veckorna sen jag börjat träna! Eftersom tågtiderna här suger, så hinner jag inte hem emellan skola och träning, även om jag har tre timmar på mig. Så blir till att stanna i skolan och göra läxorna, och kila runt på stan!
Hade i alla fall för två helger sen en superkväll med några svenskar! Gabbi har träffat två tjejer som jobbar som aupair här i Schweiz, och vi stack till Neuchatel och hade en riktigt härlig kväll tillsammans! Får hoppas på en kväll till innan Emma åker hem!


Fina Jeanette och Gabbi!


Fina Emma!

Hmm... vad har mer hänt då? Om jag får klaga lite så var jag och kollade upp foten i tisdags, och tydligen så har jag fått skador på ledbanden som vi såg på röntgen :S Så får bli stödgrejer och speciella träningar för att bygga upp de igen. Men om en-två månad så ska det väl bli bra hoppas jag!
DET HAR KOMMIT SNÖ!!! Blev så himla glad, så både jag, storysyster Vanessa och brorsans flickvän Lisa gick ut på en promenad när den första snön kom! Så fint tycker jag! Men kallt! Det har varit varmt så länge så det blev en så stor kontrast från 15 grader till minus! Så nu blir det till att halka till skolan, och man ser ut som en snöboll när man kommer fram! I lördags tog jag i alla fall en långpromenad. Och jag fattar inte, på hela den promenaden som varade i över en timma såg jag TVÅ människor ute?! Kryper alla schweizare in i sina skal så fort snön kommer eller? Men det har i alla fall blivit riktigt kaos här, tågen är inställda eller försenade, planen ställs in och det går knappt att ta sig fram i trafiken. Vi kunde inte komma till mitt utvecklingssamtal igår pga det! Ahhh. Galet!


Många vill se hur jag bor.. så här kommer in bild på hur huset ser ut från vägen!


Ser ni hur mycket det snöar?

Det är fredag i morron! Så härligt! Det är helt sjukt vad jag varit borta den här veckan! Även om jag lagt mig i tid har jag varit helt slut, slut i kroppen och slut i huvudet. Har varit nära att somna flera gånger den här veckan på lektionerna. Nästan lite läskigt. Så helgen får bli lugn har jag bestämt. Lördag ska vi fira en schweizisk högtid, St. Nicolas men det är allt som får vara planerat!
Följer den svenska julkalendern redan! Älskar den haha, kollar ni på den? Länge leve svt.se!

Nu har ni fått lite uppdatering i alla fall, woho! Får se när nästan gång blir!
Bisous, nattinatti! ♥


Har hittat massa svensk hiphop. Kan inte sluta lyssna, så fina texter och de väcker så många minnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0