En månad!!!



Ville bara tala om att jag klarat av EN MÅNAD EXAKT här nu!!!! Och det har nog varit den mest händelserika månaden i mitt liv. Så mycket nytt varje dag, och det verkar aldrig ta slut! Alltid nya grejer varje dag.
Visst, den här månaden har såklart gått väldigt upp och ned. Vissa dagar känns det bara som att allting går framåt och är underbart, och andra dagar är alla fula och dumma och man vill bara krypa under täcket och gråta.
  Men jag är glad att jag gör det här! Och nu när jag tänker tillbaka på den här månaden, så känns det som det ändå gått fort! Visst, det har det inte.. det har gått skitlångsamt, men samtidigt så känns det plötsligt som om jag ska få ha nio till såna här månader, så kan jag gärna leva med det! Och det bästa av allt är att jag vet att det kommer bli ännu bättre! Längtar så till att språket släpper helt!
Men som tur är har jag Charlotte som varit i USA ett år och som jag kan prata engelska med om jag verkligen behöver prata av mig om allting hur det känns och så!
Lär typ känna en person i taget nu, lite långsamt, men att man ibland sätter sig ner med någon och bara pratar. Då hänger jag själv med och de får veta mer om mig. Blir så svårt att hänga med i samtalet när flera stycken pratar. Men jag tycker jättemycket om klassen!

Idag så hade vi i alla fall en "klassens dag". Åkte till ett sorts vattenland, som var utomhus och det var bara ett ställe för att relaxa! Underbart varmt vatten, jacuzzis och bastu. Åhh, dit måste jag åka till igen! Efter det var det en föreläsning på ett muséum om en konstnär som målade lika bra som en treåring. Otroligt intressant, satt och nickade till hela tiden... och kan tala om att jag inte var den enda.

Om jag nu ska vara 100% ärlig så mår jag inge bra alls idag. Täppt i näsan, ont i halsen och känns som att någon släppt en bomb i mitt huvud. Plus att jag känner mig allmänt kraftlös. Får hoppas att jag känner mig bättre i morron, för annars blir det massa papper som man måste skriva på om man är sjuk. Vilka lektioner man missat, underskrifter och blabla. PLUS att jag ska träffa Gabbi på eftermiddan! Och det har jag längtat till i en vecka nu, så vill inte missa det, få prata på svenska och berätta allting! Åhh. Någon som har tips på bra huskur?


Somnade på bussresan dit, och vaknade sedan av den här vackra synen av att vi var omringade av berg. Började knäppa kort som en tok för att få nån bild. Mina klasskompisar tittade lite lätt roat på mig.... hihihi

Nu ska jag krypa ner i sängen och försöka bli frisk! ♥


Kommentarer
Postat av: Lisa

Krya på dej sötis!! Och tänk på att ju längre du är där desto snabbare försvinner månaderna ;) trust me <3

2010-09-15 @ 17:03:02
URL: http://lisaangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0