Skidläger!

Hejhopp!

Jag är tillbaka! Back to the reality. För det var lite så det kändes idag tillbaka till skolan. Kul att träffa alla igen, efter tre veckor, men inte lika kul att träffa lärarna.... pang på med redovisningar och prov, både nya och de som jag missade i förra veckan. Engelskan klarar jag fint, men fysiken kan man ha delade meningar om hur det kommer gå. Matten och fysiken gick åt... jaa ni fattar. Trodde jag skulle dö! Funderar på att nästa gång bara skriva mitt namn på pappret och sen lämna in, gör ändå ingen skillnad på betyget.

I alla fall, förra veckan var det Ski-camp som stod på schemat! Alla utbytesstudenter och ett antal voluntärer var samlade för att spendera fem dagar tillsammans uppe i skidbacken! Vi åkte söndag, för att komma hem fredag eftermiddag. Såg inte klok ut där jag kämpade på tåget med skidor, ryggsäck plus en tung väska med pjäxor och kläder (som tur var hade den hjul). Vi åkte i ca. tre timmar med tåg för att komma till Meiringen, Hasliberg. Där kom vi fram till ett bed and breakfast, som YFU hade hyrt! Jag sov i samma rum som Gabbi och Eline, vilket var skönt, så man slipper såna där stora 12-mannarum!
I alla fall så gick dagarna gick ut på att vi var i olika grupper - nybörjare, medelåkare och avancerade åkare. Jag var med i den avancerade gruppen, och det var riktigt roligt!


Vår härliga skidgrupp!


Visst var det ett helvete att ta sig igenom.... men visst ser det lite ut som en dröm ändå?


För många av asiaterna var det första gången de stod på skidor.... och såg snö.


En av ledarna vi hade sista dagen... pimpad med gummibjörnar på hjälmen som var dagens stora hit..


Randon "Random-guy", Kabir, jag och Gabbi!

Saknar verkligen lägret hur mycket som helst, och hatar att vara tillbaka i skolbänken. Idag var en sån där dag när allt gick fel. Ställde klockan på kl 7.00 istället för 6.00, så blev bara att springa till tåget. Massa i skolan så att huvudet bara snurrade på slutet. Plus att jag dragit på mig en förkylning på köpet. Mamma, jag saknar dina vitaminer!! Ska i alla fall satsa på en lugn kväll, tänkte lägga skolan åt sidan, funkar ju ändå inte. Skulle göra allt för att få komma tillbaka till skidlägret, där stress inte existerade! Och till härliga människor som man automatiskt är kompisar med, istället för att varje dag behöva kämpa på med den franskan man kan. Tro mig, även om det gått halva tiden så har jag mycket kvar att lära!

I helgen ska jag och Gabbi försöka ta oss upp i bergen igen! Får hoppas på bra skidåkning! Sen måste jag bara berätta, för jag typ spricker av lycka.... JAG SKA GÅ PÅ KONSTÅKNINGS-EM!!!! Köpte biljetter till mig och tre andra tjejer igår! Söndag nästa vecka ska vi gå och se galan! Åhhhh! Billigt var det inte.... men jag tror nog det är värt det! Ska bli så häftigt! :D

Hoppas allt är bra där hemma!

PUSS ♥

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka vitaminer är det du saknar...svartvinbärsjuicen??...;)puss



Jätteroligt med EM i konståkning!!

2011-01-20 @ 20:47:48
Postat av: gunnel

Hej! Kul att läsa som vanligt om dina äventyr! Vi har det bra. Jul i Sthlm m Simon o catta o Lena o Moffus(hemmapappa) o Enar som har börjat gå nu. Moffus o Anders bakar i kapp o skickar bilder!! Baselbrot o Luzernerbrot är favoriter. Blir precis som brödet vi älskade i Luzern.Kramar från ett snöigt o vintervackert Ljusdal

2011-01-27 @ 22:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0