I'll keep on rollin' down this road, but I have a bad bad feeling

Hallå! Time for update!

Har ju inte uppdaterat så mycket på sistone. Det blir ju så att man vill skriva ner så fort nånting händer, och ändå finns aldrig tiden eller orken där!
I alla fall... vad har jag gjort på den senaste tiden?! Jo... jag har åkt skidor, besökt städer, firat jul och nyår.
För några veckor sen blev jag medbjuden av Gabbi och hennes värdfamilj till skidorten Gstaad, som är rätt känd! Vi åkte på fredag kväll, och bodde över i en liten lägenhet, i byns äldsta hus. Det var riktigt mysigt! Blev raklett till middag och sen tittade jag och Gabbi på Solsidan.. som vi nästan alltid gör när vi ses! Dagen därpå gick vi upp runt åtta, för att vara ute i backen vid tio. Nästan inge folk, blå himmel och perfekt snö! KUnde inte få en bättre start på skidsäsongen!



Julafton var något.. nytt! Jag hoppar upp ur sängen på morronen ganska tidigt, och hittar pappan som vanligt vid sin dator ute i vardagsrummet. Så jag säger glatt "God jul!!!" Och får ett lite osäkert god jul tillbaka. Så redan då blev jag besviken. Jag menar... jul för mig är ju.. JUL! Men nehepp. Sen åt vi en brunch tillsammans hela familjen, klädde granen och kvällen följdes av en middag som bestod av en STOR tupp! Det var gott, men föredrar mormors julbord! Sen blev det lite presentöppning, trots att de sagt att vi inte skulle köpa några julklappar. Men systrarna och föräldrarna hade köpt i alla fall.. Så fick ett headset till skype, några presentkort och massa choklad!




Vad vi åt..


Granen var klädd i blått, och med riktiga ljus...

Vad i gjort också är att ha haft besök av släktingar. Det har varit farmor och mormor och föräldrarnas syskon! Tyvärr så pratar alla schweizer-tyska, vilket är omöjligt för mig att förstå! Så fick väl sitta och le som ett fån och skratta när de andra skrattade. LIte komiskt...

Fortsätter i nästa inlägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0